Mijn Mijn WiFi valt steeds weg

Mijn WiFi valt steeds weg en dat is voor veel mensen steeds een terugkerend probleem. Zo kwamen we er achter dat als je WiFi steeds wegvalt er een aantal oplossingen beschikbaar zijn om je WiFi signaal sterker te krijgen.

In Nederland kennen we standaard WiFi kanalen waarover de verbinding tot stand komt met je mobiele telefoon, tablet en laptop of computer. Als we met al deze apparaten verbonden zijn met hetzelfde WiFi netwerk dan kan het zijn dat er problemen kunnen opleveren. Sommige toestellen kunnen ook niet goed overweg met bepaalde frequenties van WiFi internet.

Dus het kan maar zodat je last krijgt van een wegvallende internetverbinding, of een WiFi tekentje met een geel uitroepteken, of dat hij continue aangeeft dat hij de verbinding niet kan vinden.. het kunnen dus allemaal kleine verbindings problemen waarvoor we eerst kunnen proberen om die frequenties aan te passen in de instelling van je modem/router.

Heb je totaal geen idee? Volg dan deze aanwijzingen;

In de meeste gevallen zit het WiFi modem in de meterkast maar er zijn ook genoeg WiFi modems aangesloten in de woonkamer. Het is het kastje met de groene lampjes hoor ik altijd dus dit zou ik dan ook willen gebruiken als omschrijving! Dat kastje is het WiFi modem Of router en daarvan willen we graag het merk weten. Er zit altijd wel een sticker op het modem met een naam erop..als je de naam hebt van je modem/router dan kunnen we verder.

KPN Wifi Valt steeds weg

Bij KPN hebben ze een heel makkelijk systeem maar dan moet je kunnen inloggen op je MIJN KPN Account. Je kunt hier je modem namelijk via het online account besturen. Dus je zou het wifi kanaal online kunnen aanpassen via elke aansluiting.

KPN heeft ook voor haar klanten een eenvoudige stappenplan gemaakt die je hier kan bij gaan helpen met je wifi problemen via deze link : https://www.kpn.com/service/internet/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet

Mocht je er niet uitkomen bij de KPN website dan kun je ook altijd telefonisch contact opnemen met KPN om je wifi kanaal aan te laten passen.

Als je een Wifi aansluiting hebt van Ziggo:

Ook als je Wifi van ziggo steeds wegvalt kun je via de Ziggo website je wifi modem instellen via een heel gemakkelijk stappenplan.. https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifi-modem-instellen

Staat je provider niet bij probeer dan even via de website van je provider even onder het trefwoordje wifi om te achterhalen welke stappen je kan nemen om je wifi signaal te verbeteren zodat je geen wegvallende wifi verbinding meer krijgt.

Mocht dit hele verhaal niet werken dan zou je ook kunnen overwegen om een reapter aan te schaffen. Dit is een klein apparaatje dat je wifi signaal verstrekt in en rondom het huis. Als je de meeste reapters binnen 10 meter van de bron hangt.. dus je Wifi modem/router dan kan het zomaar zijn dat je met een repeater overal in huis een beter signaal krijgt. Let op dat de repeater altijd binnen goed bereik van het andere punt dus de bron moet hangen zodat hij het signaal goed kan opvangen en verder kan versterken! Anders kun je namelijk ook een wegvallende verbinding ervaren met een Wifi Repeater en dat is dus nou juist wat we niet willen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *